Esports Kehitys

No Crystal Ball Required: What Data Tells Us About the Future of Esports

Nicole Pike 1.2.2019

 

No Crystal Ball Required: What Data Tells Us About the Future of Esports

 

Luin artikkelin koska seuraan Esports uutisia Salo Gaming Expo projektia varten saadakseni tietoa ja ideoita tapahtumaa varten. Erityisesti hain tietoa esports sponsoroinnista ja miten se etenee.

 

Yllättävää itselle oli miten paljon ihmiset katsoivat vuonna 2018 tullutta peliä Fortnite jota katsottiin  keskimäärin 130 miljoona tuntia kuukaudessa samana vuonna. Toinen asia mikä minulle pisti silmään oli että vieraisperäisten sponsorien määrä nousi huomattavasti vuodelta 2017 vuoteen 2018. Varsinkin NBA 2k liiga ja Overwatch liiga, mitkä olivat paikkaan sijoittuvia vetivät sponsoreita.

 

Mitä opin?

Esports sponsorointi on liisääntymässä monissa eri peleissä. Suurimmat sponsorit ovat ruoka-, ääni- täi viihdealalta. Ala myös laajenee, kun kokoajan julkaistaan uusia titteleitä. Alan haasteina on kumminkin se, että pelaamisen katselu ja pelitapahtumissa osuu usein samalle ajalle kuin oma pelaaminen. Miksi katsoa kun muut pelaa tai mennä muualle pelaamaan kun niin voi tehdä omalta sohvalta käsin paljon mukavammin? Tapahtumalla pitää siis olla jotain, mikä vetää pelaajia paikalla oman pelipaikan äärestä.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *