The Art of Minimalism

The Art of Minimalism Olivia Telford Löysin kirjan kaverin kirjahyllystä ja lainasin sitä odottamatta paljoa, mutta kirja oli alussa yllättävän kiinnostava. Mitä opin. Pienikin onnistuminen auttaa jatkamaan eteenpäin esimerkiksi pedin petaamin ...

Uusi neuvotteluvalta

Lukupiirimme yhteydessä, toisen kirjaryhmän puolelta nousi esiin neuvottelutaitoja käsittelevä teos ”Uusi neuvotteluvalta”, kirjoittanut Juhana Torkki ja Sami Miettinen. Heidän kirjaryhmän esitelmässä nousi esiin neljän perustaidon kartta, joiden perustee ...

Työkaluna Discord

Nykypäivänä kaikki tuntevat Skypen. Yksi ensimmäisistä tietokoneelle saatavissa olevista verkkopuheluohjelmista, joiden pääsääntöinen käyttö keskittyy video- sekä äänipuheluihin verkossa. Skypen perusideana toimiva, verkossa käytävä keskustelu (VoIP = Voi ...

Brändin ilmeen johtaminen

Luin Juha Pohjolan tämän vuoden teoksen nimeltään ”Brändin ilmeen johtaminen”. Mitä on brändi? Ensimmäisenä nousee mieleen väri. Coca-Colaan yhdistetään helposti punainen värimaailma, ja varsinkin näin joulunaikaan, ei voi olla huomaamatta Coca-Colan TV-m ...

The esports market

Kirja: The eSports Market and eSports Sponsoring
Kirjailija: Julian Heinz Anton Ströh
Järjestämässämme pelitapahtumassa oli tänä vuonna 1000€ turnauspalkinto, joka herätti paljon kiinnostusta. Kirja on lyhyt katsaus esportsiin ja esportsin ympärillä pyörivään rahaan ja sponsorointiin. Kirjassa käsiteltäviä teemoja pystyi peilaamaan omaan tapahtumaamme, kirja herätti myös uusi ajatuksia. ...

Unstoppable teams

Kirja: Unstoppable Teams
Kirjailija: Alden Mills
Kirjan kirjoittaja Alden Mills käytti 30 vuotta elämästään tiimien rakentamiseen. Hän aloitti uransa lukion soutujoukkoeesta ja lopulta johti kolmea SEAL-joukkoetta. Hän on expertti tiimissä toimimisessa ja tiimin hyödyn maksimoimisessa. Kaikissa tiimeissä on alasta riippumatta avainasioita, jotka nostavat tiimin uudelle tasolle. Tradenomien on suotuisaa hyödyntää näitä ajatuksia parhaansa mukaan. ...

Brändin ilmeen johtaminen

                                      Kirja: Brändin ilmeen johtaminen (2019)
                                      Kirjailija: Juha Pohjola


Brändin ilmeen johtaminen on hyvä kirja jokaiselle tradenomille. Tänä vuonna julkaistu kirja on hyvin ajankohtainen, brändi on nykyään muutakin, kuin toistuvien visuaalisten elementtien käyttöä. Brändi on kuluttajan kokonaisvaltainen kuva tuotteesta ja yrityksestä, "päälleliimatulla" brändillä ei pärjää enää pitkälle. ...