Kung Fu Panda

Elokuva: Kung Fu Panda
Ohjaajat: Mark Osborne, John Stevenson
Pisteet: 
kung fu panda

Kaikki alkaa unelmasta

Veikkaus mainostaa lottoa lauseella: "Unelmointi on jo puoli voittoa". Ensimmäiset askeleet kohti unelman toteutumista lähtevät itse unelmoimisesta. Jos voit unelmoida jostain, voit saavuttaa sen. Kaikilla onnistuneilla henkilöillä on ollut unelma onnistumisesta, liittyipä unelma sitten esimerkiksi menestykseen tai elämäntyyliin. Täytyy vain raivata itselleen tilaa sille mitä haluaa, jotta sen voi saavuttaa. Po unelmoi elokuvassa sankarin asemasta ja mahtavista kung fu- taidoista. Po on hieman ylipainoinen ja laiska panda, jolla on huono kunto ja joka on töissä nuudeliravintolassa. Uskallus unelmoimiseen on ensimmäinen askel, ja askel askeleelta unelma käy lähemmäs toteutumista. Po saavutti unelmansa myöhemmin, niin kuin hänen isänsä, joka haaveili laajentavansa tofuun. "Kun haluat saavuttaa jotain, koko maailmankaikkeus auttaa sinua saavuttamaan sen". Minä unelmoin oman yrityksen perustamisesta ja teen koko ajan töitä sen eteen, että voisin olla yrittäjä joku päivä. Hain Bisnesakatemiaan, koska se on yksi polku kohti yrittäjyyttä. Osuuskunta Visioonassa pääsen kokemaan erilaisia yrittäjyyteen liittyviä velvollisuuksia ja toimintatapoja. Pääsen kehittymään tiimissä ja yksilönä sekä kokemaan osuuskunnan yhteistyön eri yritysten kanssa. Pohdin yrittäjämäistä johtajuutta blogikirjoituksessani: Paranoidi optimisti- Näin johdin Nokiaa murroksessa. ...

Pölli tästä 2

Kirjoittaja: Jari Parantainen
Kirjapisteet: 2
Tuotetta on helppo myydä, jos ja kun asiakas tietää, mitä on ostamassa. Palvelun myyminen on paljon haastavampaa, koska asiakkaan tulee sisäistää, mitä lisäarvoa se tuo hänelle. Siksi onkin järkevämpää pyrkiä tuotteistamaan palveluita ja keskittyä siihen mitä asiakas haluaa ostaa tai jota hän tarvitsee. Asiakkaalle tulee aina luoda tarve tuotteelle tai palvelulle. Hän ei välttämättä itse tiedosta olemassa olevaa tarvettaan, joten se täytyy pystyä tuomaan esille.  ...

Alkemisti

Kirjailija: Paulo Coelho
Kirjapisteet: 2
Alkemisti on kiehtova kirja, jota ei voi lukea yhdessä eikä muutamassa illassa. Alkemisti pistää ajattelemaan elämää ja omia arvoja, sekä unelmiaan. Jokainen voi tulkita kirjaa omalla tavallaan, ja monelle se kertoo erilaisia asioita, osalle se on vain tarina. Itse sain kirjasta irti jonkin verran, enemmän kuin pelkän tarinan. Kirja on mielenkiintoinen lukea ja saa ajattelemaan uudella tavalla. ...

Contagious: Why Thing Catch On

Kirjailija: Jonah Berger (2013)
Kirjapisteet: ?
Asioiden kehitys kuuluisaksi tai viraaliksi tuntuu satunnaiselta, video kissasta saattaa saada miljoonia näyttökertoja, pieni ruokapaikka muuttuu nopeasti kaupungin kuuluisammaksi tai tuotteen, esimerkiksi tavallisen tehosekoittimen myynti räjähtää käsiin. Osa huomiosta on onnea, mutta kaikkiin sosiaalisiin epidemioihin liittyy 6 askelta tai ainakin osa niistä. ...

Idiootit ympärilläni

Kirjoittaja: Thomas Erikson Thomas Eriksonin kirjoittama kirja - Idiootit ympärilläni antaa eväät muiden ja itsensä ymmärtämiseen. En osaa edes laskea niitä kertoja, kun olen miettinyt mitä hittoa tuon ihmisen päässä liikkuu ja onko se ihan uuno. Olen ...

Digitaalinen markkinointiviestintä

Esimerkkejä parhaista käytännöistä yritys- ja kuluttajamarkkinointiin.

Kirjoittaja: Heikki Karjaluoto
Docendo 2010
Kirjapisteet: 2
Markkinoinnin muodot ovat liikkuneet perinteisestä markkinoinnista digitaaliseen markkinointiin. Muotoja tulisi kuitenkin ajatella enemmänkin yhtenä markkinoinnin kokonaisuutena, sillä digitaalisen markkinoinnin osuus on kasvanut räjähdysmäisesti viime vuosina. Näin ollen on vaikea puhua markkinoinnista ilman, että siinä viitattaisiin digitaaliseen markkinointiin. Kirjassa pureuduttiin markkinointiviestintään ja käytiin läpi erilaisia onnistuneita käytäntöjä markkinointiviestinnän saralta. Esimerkit olivat hieman vanhentuneita, mutta niitä voi pyrkiä soveltamaan erilaisiin tarkoituksiin. ...