Radikaali Brändi

Luin kirjan Radikaali Brändi, kirjoittanut Nando Malmelin, Jukka Hakala.

Kirja kertoo, miten yritykselle luodaan haluttua imagoa asiakaskunnan silmissä. Brändi pitää sisällään mielikuvan yrityksestä, joka tulisi pitää sisällään linjatusti yrityksen ulkoasu, sen tuotteet ja palvelut. Toisin sanoen brändi on kokonaisuus näistä kaikista asioista. Brändiä rakentaessa tulisi keskittyä myös tulevaisuuden kasvua ajatellen, huomioiden myös kohderyhmä. Brändi ei missään tapauksessa ole asia, joka saadaan ratkaistua ja rakennettua yhdessä päivässä, vaan se kasvaa ja muovautuu ajan mittaan.
Mielestäni nykypäivänä brändin rakentaminen kivijalkamyymälöissä on asiakaspalvelun laatu, ei niinkään tuotetarjonta tai sen laajuus. Internetissä toimiva kaupankäynti jättää asiakaspalvelun kokonaan pois, joka nostaa sen arvoa sellaisissa tapahtumissa, joissa se on välttämätöntä. Tällöin negatiiviseksi koettu asiakaspalvelu voi viedä brändiä huomattavan paljon negatiiviseen suuntaan.

Mielestäni tämä on tärkeää osuuskuntatoiminnassamme, sillä brändin luominen meille olisi elintärkeää menestyäksemme, ja jotta voisimme saada meitä eteenpäin vieviä projekteja.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *