Trust me, I’m lying

Kirja kertoo median manipuloimisesta markkinointia varten. Blogit ja muut nettimediat ovat kasvaneet suosiossa. Kolme asia mitä pitää pitää mielessä:

  1. Blogit ovat bisneksiä.
  2. Blogit tekevät mitä vain saadakseen katsojia.
  3. Blogit ovat uusi paikka noitajahdeille.

 

Henkilöt jotka pyörittävät verkkosivuja tekevät niin saadakseen rahaa.Esimerkiksi sivustollasi on mainos mikä antaa tietyn verran Joka kerta kun joku käy sivustolla.

Tarkoituksena voi olla myös myydä sivu isolla summalla.

Sivustojen tarkoitus on kerätä liikennettä, mikä tarkoittaa kohinaa. Kohinaa yritetään saada julkaisemalla mitä tahansa mistä saataisiin huomiota.

Ihmiset pitävät sormien osoittelusta, joten se vetää kävijöitä.

 

Kirjassa on myös yhdeksän taktiikkaa hyödyntää näitä henkilöitä:

 

  1. Saat halvemmalla kun keskityt aloittelevaan blogajaan, ja hän saa vauhtia, olet saanut vaikutusvaltaa halvalla.
  2. Kerro heille mitä he haluavat kuulla. Muotoile uutinen niin että se saa huomiota. esimerkiksi yrityksen sisäisenä tiedonantona jonka työntekijä on vuotanut.
  3. Anna heille sitä mikä leviää.
  4. Auto heitä huijaamaan lukijoita. Kehitä artikkeli joka herättää kohua niin blogaajat hankkivat katsojia puolestasi
  5.  Myy heille jotain minkä he voivat myydä eteenpäin
  6. Kaikki on kiinni otsikosta. Otsikkoselailu on jotain mitä useat tekevät, joten otsikon on oltava huomiotaherättävä.
  7. Herätä kohua itse. Tee joko itse tai palkka joku puolestasi tekeemään liikettä artikkeleihin.
  8. Käytä teknologiaa sitä vastaan. Tämä meni itseltäni hieman ohi mutta lähinnä blogien pituudesta.
  9. Käytä sitä että annat 20 minuutin alkumatkan.

koen että kirja ei ole varsin hyödyllinen Suomessa, vaikka se antaakin muutamia ideoita silä blogit eivät ole niin iso asia toisin kuin yhdysvalloissa.

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *